Water hoort niet IN een boot... - Reisverslag uit Breukelen, Nederland van Annelies Willigenburg - WaarBenJij.nu Water hoort niet IN een boot... - Reisverslag uit Breukelen, Nederland van Annelies Willigenburg - WaarBenJij.nu

Water hoort niet IN een boot...

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies

30 April 2014 | Nederland, Breukelen

Water hoort niet in een boot, dat weet ik dan toevallig weer wel. Maar hoe krijg je water uit de boot.. dat is dan een ander verhaal. Nou zie ik de oude rotten al met hun ogen rollen en denken; sukkel, gewoon hozen met een bekertje of zoiets.. Maar in de hele boot stond toch een cm of 5 water en dat over een oppervlakte van 6,5 meter.. en dat is dus heeel veel water!
Geholpen door Randy (havenopzichter/ havenmeester!) is het water dus met een pomp uit de boot gehaald..

Wist jij dat een boot verdeeld is in compartimenten? En dat als je dus denkt dat al het water eruit is, er nog altijd wel ergens een hoekje, gaatje, dingetje is waar nog wel water in staat en waar de pomp niet kan komen??
Dat een boot compartimenten heeft is natuurlijk erg prettig; de boot zinkt dan niet zo snel. (zeiden ze dat ook niet van de Titanic??) Dat elk compartimentje een overloopje heeft naar de volgende, snap ik nu ook. Op de knietjes dus en hozen met die hap.

Oude zeilen, halfvergane zwemvesten en boeien... alles eruit! En in de afvalcontainer..niet meer schoon te krijgen! Tafeltje en zitbanken opnieuw in de lak gezet (ja.. botenlak!) en schoonmaken!!
Ook het raampje in onze kajuit (dat heeft vast een hele mooie naam maar die weet ik niet) is aan vervanging toe. Helaas worden die niet meer gemaakt. Aangezien een nieuw raam laten maken erg kostbaar is hebben we voor nu besloten om em te maken en over te schilderen. Dat ziet er al een stuk beter uit!

Naast al dat harde werken moet er natuurlijk ook iets leuks zijn..en aangezien ik toch een meisje ben betekent dat "shoppen". Nee, geen zinnige dingen als nieuwe zwemvesten of zo, maar waterdichte bakken voor onze (nieuwe) borden etc. En een zwabber voor het dek, en een waterdichte bak voor schoonmaakspullen... Maar t aller mooiste, echt t mooiste is onze toilet!! Wie had dat kunnen denken dat t bestond! Jeugdtrauma's heb ik nog van "op een emmer" in de tent moet plassen als kind.. je weet wel.. als je niet goed ging zitten plaste je ernaast en als je wel ging zitten had je de rest van de dag de striemen in je achterste..En nu blijken er gewoon kleine wc'jes te zijn! Voor 5 euro gekocht op marktplaats, geef toe.. daar kan je toch niemand een trauma voor bezorgen door overboord te hangen..Hoewel ik dat toch gedaan heb.. ik heb de buren tegenover ons vast de schrik van hun leven bezorgd door hen wel mijn blote billen te laten zien; ik was ff vergeten dat de kajuitdeur wel nog openstond. Ach.. je kan maar kennisgemaakt hebben...

Ik ben er inmiddels ook achter wat die grote paal is die in de boot lag; de giek haha!

'Nachts word ik nog wel eens wakker van allerlei doemscenario's.. dat de boot lek blijkt te zijn, dat ook de goede zeilen niet zo goed meer zijn, dat we hopeloos verdwalen op t water omdat we onze ingang niet meer kunnen vinden en we uiteindelijk gevonden zullen worden door de waterpolitie nadat de jongens alarm hebben geslagen omdat de koelkast wel heel erg leeg was.. Als het licht wordt weet ik ook heus wel weer dat de boot zeker niet lek is...

We weten inmiddels hoe de motor werkt..en ik zal maar een waterkaart gaan kopen.

En een anker hebben we ook! Dank zij vriendin Monique die grappig dacht te zijn maar per ongeluk een heeeel zinnig verjaardagscadeau meebracht!
Nu nog verzinnen hoe lang de ketting moet worden!

  • 20 Augustus 2014 - 17:57

    Aart!:

    HahHH DIE BILLEN!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Breukelen

Annelies

Op mijn 50 ste verjaardag kreeg ik het mooiste cadeau wat iemand zich maar kan wensen; een zeilboot! En daarmee is de start gegeven van weer heel wat avonturen; niet erg ver weg van waar ik woon misschien, maar toch.. Ik nodig jullie dan ook graag uit om samen met mij deze avonturen te beleven want er zijn nog wel wat obstakels te overwinnen voor ik het ruime sop kan kiezen... eh.. leren zeilen bijvoorbeeld... Groeten, Annelies

Actief sinds 05 Mei 2014
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 11200

Voorgaande reizen:

26 April 2014 - 26 April 2015

Koop een boot....(en werk je dood)

Landen bezocht: