Happy birthday - Reisverslag uit Breukelen, Nederland van Annelies Willigenburg - WaarBenJij.nu Happy birthday - Reisverslag uit Breukelen, Nederland van Annelies Willigenburg - WaarBenJij.nu

Happy birthday

Blijf op de hoogte en volg Annelies

26 April 2014 | Nederland, Breukelen

Op 26 April 2014 werd ik 50 jaar en ben ik - en dat is dan zachtjes uitgedrukt- verrast met t mooiste cadeau aller tijden ; een eigen zeilboot. Ik ben in de vroege ochtend meegenomen naar een voor mij onbekende bestemming en belandde in Breukelen.
En daar - in de jachthaven- lag t liefste, kleinste zeiljachtje dat ik ooit gezien heb...
Een beetje verwaarloosd dat wel...
Een beetje water IN de boot, hoort ook niet volgens mij..
Geen zeilen er nog op..komt vast goed..
Buitenboordmotor, werkt, en dat is dan wel weer heel prettig.
Geen anker.. nou ja, wie heeft er een anker nodig eigenlijk..
Kortom een boot die gewoon een beetje TLC nodig heeft, en gelukkig heb ik een maatje die genoeg TLC in zich heeft, en ben ik zelf ook niet heel onhandig dus alles komt goed. Dat wij beiden echt geen verstand hebben van boten, mag de pret niet drukken!
En voor we t weten zeil ik de Loosdrechtse plassen rond, hoofd in de zon, haren in de wind, zorgen en stress blijven in de haven, alleen mijn maatje en ik en de elementen..
En als we moe zijn leggen we aan, drinken we een wijntje en gaan dan heerlijk slapen in de kajuit alwaar wij in slaap gewiegd worden door het geklots van water tegen de boot. Toch? Moeten we wel eerst kussens hebben in de kajuit maar dat is dan weer zo'n klein detail.

De beheerder van de jachthaven wist deze droom iets meer in perspectief te plaatsen door een spreekwoord aan te halen: koop een boot en werk je dood. Wat ik natuurlijk direct een tikkie overdreven vond, dat snap je.

Goed, het grote avontuur is begonnen ik ben de heuse, trotse eigenaar van een zeiljacht....
Nu hoef ik alleen nog maar te leren zeilen.....