Daar gaat ie dan.. - Reisverslag uit Breukelen, Nederland van Annelies Willigenburg - WaarBenJij.nu Daar gaat ie dan.. - Reisverslag uit Breukelen, Nederland van Annelies Willigenburg - WaarBenJij.nu

Daar gaat ie dan..

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies

25 November 2014 | Nederland, Breukelen

Ja hoor, t is een feit. Onze Vivre is uit t water.
En dat had nog wel wat voeten in aarde, want de mast moest er af.
Eh.. tuurlijk. Mast eraf.
Maar hoe?
Volgens een van de Jeroenen (ik zweer t; ze heten bij de haven allemaal Jeroen!) was dat een kwestie van een paar schroefjes eruit, en dan hoppa! de mast eraf. Want.. zo zei hij: de mast loopt door in de kuip.
Nee Jeroen; onze mast loopt niet door in onze kuip. Gelukkig maar want die is al klein genoeg..:) Ook van schroeven hebben we geen spoor kunnen ontdekken. Nou ja, ik zal jullie niet vervelen, uiteindelijk is t gelukt. Zij zijn er met twee mensen (eh mannen zeg maar) drie kwartier mee bezig geweest haha!
Jammer genoeg heb ik het moment van uit-het-water-halen gemist. Er moet toch ook brood op de plank komen. Maar natuurlijk zijn we gaan kijken.

Ach gossie.... een beetje ontluisterd ligt ze daar; zonder motor, zonder mast, op schragen die zo hoog zijn (want diepte 90 cm) dat ik een ladder moet gaan regelen om ergens bij, laat staan in de boot te kunnen..
Tussen allemaal (oke, best mooie) witte boten staat ze; als enigste boot rood, dus ze valt wel op. En... tot onze grote verbazing... met een rand ooit-vast-Aruba-blauw helemaal aan de onderkant!

Maar.... geen gaten, geen bubbels in het polyester, geen rare zaken kunnen zien behalve het te verwachtte achterstallige onderhoud.
Niets wat een beetje TLC niet kan oplossen. Nou ja Tender Love and Care EN een paar liter verf en een mooie nieuwe laag antifouling, nieuwe zeilen, andere rolfok en eindelijk kussens zodat we kunnen blijven slapen. en de motor die een grote beurt krijgt EN eindelijk een pin waarmee de motor vastgezet kan worden En een accu zodat we koffie kunnen zetten EN een eitje kunnen koken EN... nou ja...je snapt t.
Maar t komt goed! Onze handen jeuken om aan de slag te gaan! Gelukkig heb ik goede collega's en internet... Ervaren booteigenaren die me vertelden dat je antifouling pas kan doen net voor de boot t water weer in gaat.
Nou ja, voorlopig moet er eerst geschuurd worden.
En.. want wie geen geld heeft moet slim zijn: nieuwe kussens moeten er gemaakt worden. Op maat. Zoals t hoort.
En laat nou net in het huis waar mijn moeder woont alle zonwering vervangen te worden voor nieuwe! Je snapt dat ik mijn charmes in de strijd heb gegooid (werkt niet bij mijn moeder; zij kent me langer) en een groot aantal "oude" zonweringen bij elkaar gebietst heb! Waterbestendig, stevig en nog leuk blauw/wit gestreept ook!
Dat wordt dus mijn winterklusje!

Ik hou jullie op de hoogte, want zo simpel als : schuren, verven , antifouling en hup in het water zal t wel weer niet zijn.

Een ding nog; ik begon deze verslagen met de titel : koop een boot- werk je dood.
Die zou ik graag willen aanvullen met: en sta in het rood.

Gelukkig is rood mijn lievelingskleur....


  • 03 September 2015 - 21:00

    Alex:

    Vervolg van de spreuk is hoe groter de boot des te eerder ben je dood.
    Andere bootspreuk is houten boten en mooie vrouwen zijn het moeilijks te onderhouden.

    Groet Alex

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Breukelen

Annelies

Op mijn 50 ste verjaardag kreeg ik het mooiste cadeau wat iemand zich maar kan wensen; een zeilboot! En daarmee is de start gegeven van weer heel wat avonturen; niet erg ver weg van waar ik woon misschien, maar toch.. Ik nodig jullie dan ook graag uit om samen met mij deze avonturen te beleven want er zijn nog wel wat obstakels te overwinnen voor ik het ruime sop kan kiezen... eh.. leren zeilen bijvoorbeeld... Groeten, Annelies

Actief sinds 05 Mei 2014
Verslag gelezen: 701
Totaal aantal bezoekers 11186

Voorgaande reizen:

26 April 2014 - 26 April 2015

Koop een boot....(en werk je dood)

Landen bezocht: