Cyprus - Reisverslag uit Cyprus, Cyprus van Annelies Willigenburg - WaarBenJij.nu Cyprus - Reisverslag uit Cyprus, Cyprus van Annelies Willigenburg - WaarBenJij.nu

Cyprus

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies

12 Juni 2014 | Cyprus, Cyprus

Tja, 2 weken naar Cyprus. Hoe warm kan t zijn in Mei/ Juni. Nou heel warm dus! Gelukkig hou ik erg veel van warm! Gelukkig hou ik ook van zee en zwemmen want voor cultuur opsnuiven was t gewoon te heet. En dus zit je onder een parasolletje (ja je leest t goed) , aan de haven van Girne (Turkse gedeelte) een beetje te staren en te mijmeren. En dan mis je gewoon je boot... Want boten genoeg natuurlijk; kleine vissersbootjes, grote zeilschepen die gebruikt worden om toeristen (zoals ik dus) langs de kust van Cyprus te varen. Zeilboten ook genoeg, maar zonder zeilen!! Geen een heb ik er gezien! Hoe is het mogelijk!! Zoveel zee, zoveel wind... en dan op de motor moeten varen. Ik vond het niets! Zeilen heeft voor mij te maken met wind rond je hoofd, met de rust en ruimte van open water.. Niet met keiharde housse muziek en teveel, te dronken Engelsen. Oke, niet meer doen dus.

Afgezien hiervan is t een heerlijke vakantie geweest, waarin t mooiste nog een zeer per ongeluk gevonden stukje zee was waar NIEMAND was. Een zee die tegen de rotsen slaat, die brult met witte koppen op de golven, en waar je t zout al op je huid proeft als je nog niet eens IN zee geweest bent. Een zee dus, zoals in mijn optiek een zee moet zijn. Geen zee die doet alsof ie een meer is.. daar heb ik een hekel aan. Ja ik weet t; de mooiste stranden van Aruba zijn die waar de zee rustig is, en waar je dus heerlijk (en vooral veilig!!) kunt zwemmen. En waar je dus in het witte zand kunt liggen in plaats van te zitten op een rots. Maar mooier vond ik toen ook al de Noord kant van het eiland. En dat is nu weer. Nog mooier was het toen wij aan zee, het zwembad ontdekte.. oke, een beetje groenig, want lang niet gebruikt. Maar toen wij de volgende dag terug kwamen, was t zwembad schoongemaakt. Mooier kon t dus niet worden: aan de ene kant een prachtige zee, en zwemmen in een schoon zwembad. Met dank dus aan de beheerder van de failliet gegaande beach-club. Zij maakten een nieuwe start, en wij waren de eerste klanten..
Voor wie nieuwsgierig is: The Blue Marlin, Cyprus. Zij moeten dit jaar juli weer open zijn..

Eenmaal thuis bleek t ook hier prettig weer te zijn. Snel naar Vivre in Breukelen dus. Voor we weggingen hebben we namelijk hier en daar toch een gaatje dichtgesmeerd; t lekte toch te veel water naar onze zin in de kajuit.En aangezien het hier toch behoorlijk geregend heeft waren we benieuwd; geen druppel!! Niets, Nada, wat een opluchting!
Natuurlijk hebben we even gevaren.. op "onze" eigen Loosdrechtse plassen!

Ondertussen is het werk weer begonnen en zijn we op zoek naar een nieuw rolsysteem voor de rolfok en een ander grootzeil. Moet nog wel even het onderlijk opmeten etc.. (klinkt al aardig alsof ik het begin te leren, of niet dan?)
Maar als ik mijn ogen dichtdoe kan ik het al bijna voelen: de zon, de wind... maar vooral de rust....

  • 20 Augustus 2014 - 18:15

    Aart!:

    Rolfok....dat moet ik ff googlen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cyprus, Cyprus

Annelies

Op mijn 50 ste verjaardag kreeg ik het mooiste cadeau wat iemand zich maar kan wensen; een zeilboot! En daarmee is de start gegeven van weer heel wat avonturen; niet erg ver weg van waar ik woon misschien, maar toch.. Ik nodig jullie dan ook graag uit om samen met mij deze avonturen te beleven want er zijn nog wel wat obstakels te overwinnen voor ik het ruime sop kan kiezen... eh.. leren zeilen bijvoorbeeld... Groeten, Annelies

Actief sinds 05 Mei 2014
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 11193

Voorgaande reizen:

26 April 2014 - 26 April 2015

Koop een boot....(en werk je dood)

Landen bezocht: