En we dopen u..... - Reisverslag uit Breukelen, Nederland van Annelies Willigenburg - WaarBenJij.nu En we dopen u..... - Reisverslag uit Breukelen, Nederland van Annelies Willigenburg - WaarBenJij.nu

En we dopen u.....

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies

13 Mei 2014 | Nederland, Breukelen

Dat de regen al dagenlang met bakken uit de hemel komt, is een feit.
Ik vraag me dus een aantal zaken af, waarvan de meest belangrijke is : A) drijft de boot nog wel en B) hoeveel water staat er nu in...
In een relatief droog ogenblik dus naar de boot gereden en wat denk je??
Nog steeds droog!! JOEPIE! Geen water in de kajuit, geen water in open ruimte.. Zelfs geen spatje water in de motorbak..
IK ben dus blij,maar toch snel weer naar huis..veel te koud hier...!

Een beetje boot heeft een naam. En dat lijkt nog wel een probleem. Seabreeze..(dacht niet dat ik op zee ga varen) , laat-me-met-rust-ik-ben-iedereen-zat komt ook niet heel sympathiek over..bovendien is de boot te klein voor zoveel letters. Maar eigenlijk was t al duidelijk; deze boot kan maar 1 naam hebben: Vivre.
Vivre staat voor "Leven" maar ook voor de kunst van het leven.. Bovendien is de boot op deze manier vernoemt naar een muziekstuk dat (ja, je leest t goed!) voor mij is geschreven! Als dat niet tof is!

Ik ben dus met Vivre aan de slag gegaan, lettertype, lettergroottte,,jee.. maar de naam is nu binnen, en zal binnenkort op de boot gezet kunnen worden!

Oke, Naam : check.
Waterdicht : oke
Motor : snort.
Maar die zeilen.....
Eerlijk gezegd kijk ik wel eens naar de mast, zoveel touwen, en al sla je me dood, ik weet niet waar die naar toe moeten gaan. En die giek, oke ik zie de schroeven en bevestigingen daar wel van, maar toch.
We hebben dus hulp nodig...

Een klein stukje verder op zit een zeilschool, die OOK onderhoud etc doen. Daar is vast wel iemand te vinden die mij kan helpen de boot op te tuigen zoals t hoort, en dan een paar uur met ons kan gaan zeilen qua les..

Want 6,5 meter is misschien geen grote boot in kenners-ogen maar in die van mij is hij gigantisch!

Voor de technici onder ons: de boot is een Ockelbo. Meneer Lundgrin Ockelbo is een Zweed die raceboten en race-auto's maakte. En dus 1 zeilboot.. bedoelt om wedstrijden te zeilen, maar dat is zo'n detail.. 6,5 meter lang, 2.80 breed... Kieldiepte 90 cm. Motor van Johnson,5 pk.

Voor de kneuteraars (zoals ik) : de boot is rood met wit en zooo schattig... :)




  • 20 Augustus 2014 - 18:05

    Aart!:

    Ik vind rood eigenlijk ook een mooie kleur!! Enneh...waar gaat dat regenwater dan naartoe?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Breukelen

Annelies

Op mijn 50 ste verjaardag kreeg ik het mooiste cadeau wat iemand zich maar kan wensen; een zeilboot! En daarmee is de start gegeven van weer heel wat avonturen; niet erg ver weg van waar ik woon misschien, maar toch.. Ik nodig jullie dan ook graag uit om samen met mij deze avonturen te beleven want er zijn nog wel wat obstakels te overwinnen voor ik het ruime sop kan kiezen... eh.. leren zeilen bijvoorbeeld... Groeten, Annelies

Actief sinds 05 Mei 2014
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 11203

Voorgaande reizen:

26 April 2014 - 26 April 2015

Koop een boot....(en werk je dood)

Landen bezocht: